Masinile cu o vechime mai mare de 12 ani vor face inspectia tehnica anual


In luna august a acestui an, au fost acceptate propunerile din partea Registrului Auto Roman ce priveau unele modificari ale regulamentului pentru efectuarea si trecerea ITP – ului (Inspectiei Tehnice Periodice).

Fiind votat si de catre Camera Deputatilor, actul legislativ urmeaza a deveni o lege cu drepturi depline. Tot ce a mai ramas de facut este ca acesta sa fie promulgat de Presedintele Romaniei, urmand a fi publicat in Monitorul Oficial.

Noul regulament prevede ca din anul 2018, romanii care detin masini mai vechi de 12 ani trebuie sa faca ITP-ul anual. Masinile noi vor face prima inspectie la 3 ani de la inmatriculare, iar pentru celelalte masini Inspectia Tehnica Periodica va avea loc o data la 2 ani asa cum se intampla si in prezent.

ITP-ul reprezinta o verificare tehnica periodica si obligatorie a masinii. Asadar, autovehiculul va trece prin trei etape, prima etapa fiind stabilirea compozitiei chimice a gazelor si a nivelului de zgomot prin introducerea unei sonde in teava de esapament. Cea de-a doua etapa consta in verificarea sistemului de franare – starea mecanica si eficacitatea franelor fata – spate. In final, ultima etapa este reprezentata de verificarea principalelor elemente de siguranta ale masinii (sistem de directie, suspensie si rulare) urmata de verificarea gradului de vizibilitate, starea farurilor si a echipamentelor electrice ale masinii.

In momentul efectuarii ITP-ului trebuie sa aveti asupra dumneavoastra urmatoarele documente: certificat de inmatriculare al autovehiculului (talon), asigurare RCA valabila, carte de identitate a autovehiculului, carte de identitate a persoanei care prezinta autovehiculul la inspectie. In cazul in care autovehiculul este in leasing sau inregistrat pe o societate comerciala, se admite copia cartii de identitate a autovehiculului cu stampila in original.

Vehiculul trebuie sa fie curat, in special caroseria, sasiul, ansamblurile si subansamblurile ce urmeaza sa fie controlate, iar anvelopele sa fie umflate la presiunea normala.

Ti s-a parut interesant articolul? Te invitam sa descoperi alte articole aici.